On üçüncü yüzyılın fıkıh âlimlerinden olan İbn Kayyım el-Cevziyye; İslamî kaynakların ve tasavvufun Kur’an ve sünnet kadar çalışıldığı bir çevrede ilim tahsilini yapmıştır. İbn Teymiyye’nin hem öğrencisi hem de zor dönemlerinde mücadele arkadaşı olması hasebiyle oldukça tanınmış ve devamı olarak görülmüştür. Akaid, hadis, tefsir alanlarında yetkin olmasının yanında fıkıh ilmindeki görüşleri ve çalışmaları daha ön plandadır.
el-Emsal fi’l Kuran eserinde ise Kur’an-ı Kerim’de geçen soyut anlamlı ayetleri açıklayarak anlaşılmasını kolaylaştırmıştır. Nitekim Kur’an-ı Kerim’in dili hem herkese hitap edebilecek sadelikte hem de söz sanatlarıyla manayı derinleştiren bir yapıdadır. İbn Kayyım el-Cevziyye bu eserinde bazı sure ve ayetleri açıklamalı örneklerle desteklemiş ve kaynaksız bir yorumda bulunmamıştır. Titizlikle yapılan bu çalışma günümüzde dahi muğlaklık barındıran birçok konuyu aydınlatmaktadır.
On üçüncü yüzyılın fıkıh âlimlerinden olan İbn Kayyım el-Cevziyye; İslamî kaynakların ve tasavvufun Kur’an ve sünnet kadar çalışıldığı bir çevrede ilim tahsilini yapmıştır. İbn Teymiyye’nin hem öğrencisi hem de zor dönemlerinde mücadele arkadaşı olması hasebiyle oldukça tanınmış ve devamı olarak görülmüştür. Akaid, hadis, tefsir alanlarında yetkin olmasının yanında fıkıh ilmindeki görüşleri ve çalışmaları daha ön plandadır.
el-Emsal fi’l Kuran eserinde ise Kur’an-ı Kerim’de geçen soyut anlamlı ayetleri açıklayarak anlaşılmasını kolaylaştırmıştır. Nitekim Kur’an-ı Kerim’in dili hem herkese hitap edebilecek sadelikte hem de söz sanatlarıyla manayı derinleştiren bir yapıdadır. İbn Kayyım el-Cevziyye bu eserinde bazı sure ve ayetleri açıklamalı örneklerle desteklemiş ve kaynaksız bir yorumda bulunmamıştır. Titizlikle yapılan bu çalışma günümüzde dahi muğlaklık barındıran birçok konuyu aydınlatmaktadır.